🦁 MeisterNote Update: Note Sharing for Basic Users

Andrew Lapidus
Andrew Lapidus Admin, MeisterLobster, EN Business Posts: 1,007 Community Admin
edited March 26 in Announcements & Updates

Hi everyone, and happy Friday! 👋

I wanted to share some good news for all users of MeisterNote's free basic plan (or anyone else who hasn't yet started using MeisterNote):

Basic users can now share notes with other users and create their own teams!

💡 What's new?

Users of MeisterNote's free Basic plan can now:

  • Share notes with other users
  • Create their own teams

❓How do I share notes and start growing my team?

You can share notes just as you would any MeisterTask project or mind map — simply click the Share button on any note, add your collaborators' e-mail addresses and click Invite.

If your invitee is eligible to join your team, you'll automatically be prompted to add them to your team to make future collaboration even smoother.

🤔 How many notes can Basic users share?

Basic users are limited to creating and editing a maximum of 5 notes. If you exceed this limit (e.g. by being invited to a 6th note), your oldest note will become read-only.

Remember: You can always regain access to these read-only notes by upgrading your plan or by archiving, deleting or leaving a note.

💡Is your team already using MeisterTask? There's never been a better time to give MeisterNote a try! Simply sign-up and start sharing notes with your team!💡

Questions? Feedback? We'd love to hear from you — just leave a comment below!

Best,

Andrew

Comments

  • Miša Hennin
    Miša Hennin Admin, MeisterLobster, EN Business, DE Advocate Posts: 1,307 Community Admin

    Teilen von Notizen für Benutzer:innen mit einem Basic-Abo

    Hallo zusammen und einen schönen Freitag! 👋

    Ich möchte allen Benutzer:innen des kostenlosen MeisterNote-Basic-Abos (oder allen anderen, die MeisterNote noch nicht nutzen) eine gute Nachricht überbringen:

    Basic-Benutzer:innen können jetzt Notizen mit anderen Benutzer:innen austauschen und ihre eigenen Teams erstellen!

    💡 Was gibt's Neues?

    Benutzer:innen des kostenlosen Basic-Tarifs von MeisterNote können jetzt:

    • Notizen mit anderen Benutzer:innen teilen
    • Eigene Teams bilden

    ❓ Wie kann ich Notizen austauschen und mein Team vergrößern?

    Du kannst Notizen genau wie jedes andere MeisterTask-Projekt oder jede Mindmap teilen – klicke einfach auf den Teilen Button auf jeder Notiz, füge die E-Mail-Adressen deines Teams hinzu und klicke auf Teilen.

    Wenn die eingeladene Person deinem Team beitreten kann, wirst du automatisch aufgefordert, sie zu deinem Team hinzuzufügen, um die zukünftige Zusammenarbeit noch reibungsloser zu gestalten.

    🤔 Wie viele Notizen können Basic-Benutzer:innen gemeinsam nutzen?

    Basic-Abonnent:innen können maximal 5 Notizen erstellen und bearbeiten. Wenn du dieses Limit überschreitest (z.B. indem du zu einer 6. Notiz eingeladen wirst), wird deine älteste Notiz auf Leserechte beschränkt und schreibgeschützt.

    Vergiss nicht: Du kannst jederzeit wieder Zugang zu diesen schreibgeschützten Notizen erhalten, indem du dein Abo upgradest oder eine Notiz archivierst, löschst oder verlässt.

    Benutzt dein Team bereits MeisterTask? Es gab noch nie einen besseren Zeitpunkt, um MeisterNote auszuprobieren! Melde dich einfach an und beginne, Notizen mit deinem Team zu teilen!

    Fragen? Feedback? Wir würden uns freuen, von dir zu hören – hinterlasse einfach einen Kommentar unten!

    Liebe Grüße,

  • Joerg Koper
    Joerg Koper DACH Partner, MT Tester, DE Business Posts: 1,359 Community Leader

    Wow, thanks @Miša Hennin and @Andrew Lapidus.

    I think, that's great news for all basic users. A little Easter gift, so to say 😉

    Best, Jörg

    Als Experten-Partner von Meister führe ich in meiner Agentur u. a. Workshops für die Integration der Meister Software durch. Hier in der Community freue ich mich auf den Austausch mit Euch und helfe bei Fragen zu MeisterTask, MeisterNote und MindMeister gerne weiter.

    Weitere Informationen findest Du auf agenturkoper.de und LinkedIn.

  • Admin BSF.company
    Admin BSF.company International Partner, MT Tester, EN Business Posts: 487 Community Leader

    Great news! Thanks for sharing, folks! 🤩

    Cheers!
    Andres

    Follow me on LinkedIn and:

    BSF.company - Digital Solutions For Your Business.

    Technopreneuring.Com - Optimize Resources. Maximize Results.

    GestionOperativa.Com - Optimiza Recursos. Maximiza Resultados.

  • Samuel Schläpfer
    Samuel Schläpfer MT Tester, DE Business Posts: 595 Community Leader

    Cool update! 💪

    Thanks for letting us know!

    Have a great day everybody!
    Samuel

    The impossible does not exist! The solution has just not been found yet!