[RESOLVED] Error when adding emojis and icons

Marcela Mello
Marcela Mello EN Basic Posts: 11 Beginner
edited October 2023 in Ask the Community

Olá!

Não estou conseguindo adicionar nenhum tipo de icone ou emoji aos meus mapas. Aparece um erro e atualiza a página, reiniciando automaticamente.

Best Answers

  • Miša Hennin
    Miša Hennin Admin, MeisterLobster, EN Business Posts: 1,676 Community Admin
    Answer ✓

    Hi @Marcela Mello ,

    They've just changed something on your account - Please check again 🤞🤞🤞🤞🤞.

    Best,

  • Marcela Mello
    Marcela Mello EN Basic Posts: 11 Beginner
    Answer ✓

    Erro corrigido!!!

    Muuito obrigada pela atenção!!!!!

    😘

Answers

  • Joerg Koper
    Joerg Koper MT Tester, DE Business Posts: 1,486 Community Leader

    Olá @Marcela Mello 👋🙂

    Gostaria de o ajudar e de tentar compreender o problema com mais pormenor:

    Tem algum script ativado no browser? Por vezes, isto pode levar a conflitos com software baseado na nuvem.

    Também testou outro navegador? O navegador Brave, por exemplo, já não é suportado.

    Se estiver a utilizar um computador com Windows, pode premir uma vez a tecla Windows e o ponto no seu teclado. Aparecerá então um menu de emojis. Funciona com isso?

    Pode inserir uma captura de ecrã para nós?

    Saudações, Jörg

    Als Experten-Partner von Meister führe ich in meiner Agentur u. a. Workshops für die Integration der Meister Software durch. Hier in der Community freue ich mich auf den Austausch mit Euch und helfe bei Fragen zu MeisterTask, MeisterNote und MindMeister gerne weiter.

    Weitere Informationen findest Du auf agenturkoper.de und LinkedIn.

  • Marcela Mello
    Marcela Mello EN Basic Posts: 11 Beginner

    Segue a captura de tela. Utilizo o Google Chrome no Macbook.

    Já fazem muitos dias que estou com este problema, e como trabalho com isto, preciso de uma solução…

  • Joerg Koper
    Joerg Koper MT Tester, DE Business Posts: 1,486 Community Leader

    Obrigado pela captura de ecrã @Marcela Mello.

    Já informei a equipa e espero que a ajudem rapidamente.

    Saudações, Jörg

    Als Experten-Partner von Meister führe ich in meiner Agentur u. a. Workshops für die Integration der Meister Software durch. Hier in der Community freue ich mich auf den Austausch mit Euch und helfe bei Fragen zu MeisterTask, MeisterNote und MindMeister gerne weiter.

    Weitere Informationen findest Du auf agenturkoper.de und LinkedIn.

  • Miša Hennin
    Miša Hennin Admin, MeisterLobster, EN Business Posts: 1,676 Community Admin

    Hi @Marcela Mello,

    I'm sorry about this! I've just referred your request to support. Somebody will be in touch with you shortly via email.

    Best,

    Miša

  • Marcela Mello
    Marcela Mello EN Basic Posts: 11 Beginner

    Olá, ainda não consegui uma solução para o meu caso.

    Alguém, por favor, poderia me ajudar?

    Tenha muita urgência na solução… utilizo os mapas para trabalho e isso está me dando um enorme prejuízo financeiro!

    Obrigada.

  • Miša Hennin
    Miša Hennin Admin, MeisterLobster, EN Business Posts: 1,676 Community Admin

    Hi @Marcela Mello,

    I'm really sorry that this hasn't been resolved yet. I have asked support to take another look at the case + update you via email.

    Best,

    Miša

  • Marcela Mello
    Marcela Mello EN Basic Posts: 11 Beginner

    Boa tarde, estou há MUITO tempo esperando a resposta de vocês sobre o erro ao adicionar emojis aos meus mapas. Não tive nenhuma resposta ainda. Preciso desse recurso para o meu trabalho.

    O suporte não me dá nenhuma resposta útil por e-mail. Pelo amor de deus, preciso resolver isso!!! Por favor alguém, poderia dar um pouco de atenção ao meu caso??

  • Miša Hennin
    Miša Hennin Admin, MeisterLobster, EN Business Posts: 1,676 Community Admin

    Hi @Marcela Mello,

    I've asked the devs for an update. I will hopefully be able to give you some info by the end of the day.

    I thought of a potential workaround. Could you maybe copy and paste the emojis into the topic rather than inserting them from MindMeister?

    I don't know if this will work but it's worth a try.

    Best,

    Miša

  • Miša Hennin
    Miša Hennin Admin, MeisterLobster, EN Business Posts: 1,676 Community Admin

    Hi again,

    Could you please:

    1. Open Chrome.
    2. Open MindMeister.
    3. Tap the vertical ellipsis in the top-right corner of Chrome.
    4. Click More tools.
    5. Click Developer tools.
    6. Click Console.
    7. Now screen record as you try to add an emoji or icon.
    8. Please share this recording with us.

    Then I have two more step-by-steps that will help our devs establish the issue.

    (1) Please can you try to access the icon menu on the right-hand side vertical toolbar. Please tell me what happens.

    (2) Please let's try to change the default menu that opens. To do this:

    1. Click on a topic.
    2. Click the three dots.
    3. Click on Style (paintbrush icon)
    4. Click on your map to close the menu.
    5. Click back on the topic.
    6. Click back on the three dots.
    7. Tell me, does the Style menu (paintbrush) open by default now, or is it still the Icons menu?

    The answers to these questions will help out devs establish the root of the issue.

    Best,

    Miša

  • Marcela Mello
    Marcela Mello EN Basic Posts: 11 Beginner

    Olá! Boa tarde.

    Segue a gravação de tela, conforme solicitado!

    Não consigo inserir pelo menu vertical à direita, e nem nos três pontos do tópico, só de clicar ali já ocorre o mesmo erro novamente.

    Aguardo!! Obrigada!!!

  • Miša Hennin
    Miša Hennin Admin, MeisterLobster, EN Business Posts: 1,676 Community Admin

    Oh dear…I see why this is frustrating for you 😓.

    The screen recording is very helpful. I've passed it to our devs and will let you know what they say.

    If you need emojis, please try copy pasting them while we work on this.

    I'm sorry for the inconvenience!

    Best,

  • Miša Hennin
    Miša Hennin Admin, MeisterLobster, EN Business Posts: 1,676 Community Admin

    Hi @Marcela Mello,

    Please could you give us support access to your account? More info here: https://support.mindmeister.com/hc/en-us/articles/360017247980-How-Do-I-Enable-Support-Access-to-My-Account-

    Best,

    Miša

  • Miša Hennin
    Miša Hennin Admin, MeisterLobster, EN Business Posts: 1,676 Community Admin

    Hi again @Marcela Mello,

    The devs just implemented a fix. Could you please reopen MindMeister and see if it works now?

    Best,

  • Marcela Mello
    Marcela Mello EN Basic Posts: 11 Beginner

    Olá! Primeiramente gostaria de agradecer pela atenção.

    Já concedi novamente o acesso à minha conta.

    Por aqui, o problema ainda não foi solucionado. Continua aparecendo o mesmo erro!

    Muito obrigada, e fico no aguardo!!! 😁